Sabah Day 01( 04 04 2009)

Kali ni aku berpeluang p sabah..p pun sbb kursus..amik kesempatan jenjalan kat sana..masa lunch tu, makan nasi goreng USA...sbb tak tau menu aper nak makan..sekali dtang hambek ko..nasi goreng, sup dan ayam goreng tepung jer...uwaaa..punya la sedih...tak besh langsung. tekak tak leh nak terima.




Pas makan tu teman zilz beli ikan utk makan malam..wah, ikan besar2 and murah...udang pun murah...segar lagi tu...pas bli ikan kitaorg pun jenjalan ke pasar filipina.. Pasar ni terkenal dengan mutiara...aku survey2 harga dulu sbb zilz kata jgn bli dl..ko tgk dan banding harga...b4 that, aku p pasar ikan masin borong ikan bilis dan seangkatan dengan nyer..pas p survey tu, kat belakang pasar filifina tu ada pasar lagi..jual sayur and ikan..mcm2 la..kat cni kalo nak makan ikan bakar murah2 blh la...tp aku tak berani nak cuba memandangkan yg masak+tempat tu.............kat cni mostly ikan besar dijual+ikan buntal pun ada jual..tp aku tak sempat nak snap..

Pas kitaorg p pasar tu, kitorg p la tg aru..masa ni waktu sekitar 630 pm...dah gelap...magrib sudah..p bli mangga yang sedap...meleleh air liur kalo teringat...kat cni pun ada restoren makan2...waktu sekarang, air laut surut.. kalo air pasang, air blh smpai ke tangga..pas kitaorg solat kat masjid negeri sabah, kitorg p kat pasar malam kg air...aku bayang kan kg air ni btl2 kat atas air...rupanya.....tergelak aku...kat cni pun byk sgt mutiara, gelang, kerongsang dijual dengan harga yg lebih murah dari pasar filipina tu..samaje kualiti...ni aku membelek2 gelang..byk sgt pilihan..naik pening pale aku...lagi 1 tempat yg murah jual mutiara kat kedai jamilah, tp nak dapat diskaun lebih kene ada card member la...aku tak berkesempatan nak ke sana...letih seharian berjalan...

No comments:

Post a Comment