~Pangkor Island Chapter 3~

Bangun pagi2 tu excited ni nak p laut..ada org tu, kejut2 tak moh bangun..letih gamaknyer..pakcik awal2 pagi dah p round keliling cari kedai or gerai nak bli bfast..pas sume org dh bangun, kitaorg pun p la 1 gerai ni, jual nasi lemak and tapau makan btl2 kat tepi pantai..memasing syok makan smpai tak hengat..sedap sgt nie..time ni langit mendug jer...



Pas makan budak2 ni terus berdebush kat laut tu...aku plak takut2...biasala pobia ngan air byk2 nie..tgh2 mandi tu nmpak la 1 pulau tu dah ujan..punya la lebat...kitorg yg berendam ni cepat2 naik and p kat batu posing2 sket b4 ujan turun..mel and madie sakan cuba nak tolak batu tu...batu tertulis "SUNDER LOVE LETCHMI 9.3.08"...ada2 sajer la derang nie.posing tak henggat..madie paksa aku bgambar kat batu..dah la rasa ngilu..eeeeee.seram aku ngan batu2 ni...agak2 ujan dah rintik2 kitorg pun balik ke hotel nak check out..ni basah2 memasing, sempat lagi tgk promotion boat tour ke pulau2 berhampiran..tp kami tak p la, sbb masa limited sgt..ingt smpai hotel derang nak bersiap2 la...rupa2nya, derang terjun kolam...ujan dah lebat pun tak kira gak...mmg lepas geram btl derang ni..aku lak, malas layan..baik dok dalam bilik tgk tv..ujan2 ni, tak pasal2 demam plak.



Kitaorg check out lam kul 11 pagi..smapai kat jeti kebetulan ada feri nak jalan..so terus naik feri...tgk2 kat dalam feri tu kitaorg je + 2 org pelancong...punya la lengang...feri tu bergoyang2 ler, aku lak dah mual2 nak muntah..adeh...nasib ada minyak kapak...see, feri ni mcm kitorg charted lak..huhuhu...yang kelakar tu, feri ni pasang lagu raya cina..adeh, pening pale aku...yerla kan raya cina..pakcik ckp kita mmg kene plan mcm ni, kalo tak, bersesak2 ngan org lagi la teruk.

Smpai jeti lumut, kitaorg p makan tghari.sbb perjalanan masih jauh lagi nie...nak ke utara plak..b4 makan tu bli cendol dgn rojak..jenjalan ni, asyik makan jer..lam kul1 lebih kitaorg pun bertolak ke ulu lenggong, kedah.



No comments:

Post a Comment