Tg Dawai - KL

Memandangkan dah tghari, kami pun decide nak lunch kat tg dawai..masa mula2 smpai tu mcm tak moh kuar dari kete..panas giler...dengan bau taik2 lembu, hanyir laut..mabuk aku dibuatnyer...nak jalan pun kene ati2 takut terpijak taik lembu..mmg dah ada papan tanda berhati2 ngan lembu, kambing dan kuda..smpai tu terus cari 100plus..aku rasa kekurangan air dah nie...aku tgk org kat kawasan ni rileks jer..tak de la kepanasan mcm aku..dah biasa kan...




B4 kitaorg meround2, kitaorg tgk dl kedai makan yg best..ada kedai makan tu jual ikan fresh..dia bakar ikan, sotong..mcm sedap, aku tgk pun dah meleleh air liur...huhhuhu..pas tgk kedai2 makan yg agak menarik, kitaorg p kedai tingkat 1, ada jual ikan kering..see, madie parent and i sedang memilih2 ikan yg menarik utk di beli..actually aku mencari ikan pekasam...tp tak byk jual...murah gak ikan kering kat cini pada kitaorg la..tp tak tau la kalo2 uols tau tpt yg lagi murah..pas membeli tu, terus kitaorg p kedai yg jual ikan bakar tu...kitaorg order ikan bakar jenahak and pari...wah...mmg sedap...see, licin pinggan tu kitaorg makan...makan kat tepi laut tu...dah tak bau dah hanyir laut memandang makanan yg harum dan sedap2 nie..kenyang giler...pas makan tu on way nak balik, kitaorg p gerai2 tepi jalan yg jual buah2an, jagung and air..yg best nyer bekas air derang ni, akuarium...menarik

See, muka aku dah kemerah2an..menahan panas yg bahang serta angin panas...kat belakangaku tu bekas air akuarium...penutup tu derang terbalikkan..so tak nmpak jaring2nyer..masa ni tgh tunggu pakcik bli jagung manis..yg sempoinyer kitaorg ni, sume pakai selipar cap jepun..hahaha..btl2 mcm pelancong..smpai kat kete memasing takut nak masuk sbb takut bahang...bukak sume pintu2 and tingkap2.rupanya tak la bahang...kitaorg pun pelik..aircond tak pasang lagi..naper kat luar terasa bahang, tp kat dalam kete tak la bahang sgt...ermm...

Masa balik tu memasing ngantuk kekenyangan...madie masuk highway and kami pun tido for 2 hours..sume org tido..dasyat giler...kul3 baru kami gerak semula...smpai kat Penang ingt nak singgah umah pakcik madie, tp dah terlajak..so terus jer la..madie mcm hangin jer..yerla, byk sgt pemandu dalam kete tu...sabar yer...smpai kat perak madie ajak naik bukit fraser or cameron tp aku ckp, aku dah tak larat dah...dia plan nak tido semalam kat sana memandangkan kitorg dah berpnas2an kat utara.so kene sejukkan badan sket..poyos jer..aku ckp lenkali jela..lagipun mmg plan selasa nak rehat sepuas2nya memandangkan rabu kene kerja..seronok sgt and byk pengalaman indah masa travel ke utara ni...even tak dirancang and main terjah jer..pesanan utk madie, pas ni kita nak kemana yer? adakah ke pantai timur???

2 comments:

  1. lin..tg dawai tu kat ner..?? berjalan sakan ek ko...main redah je plak tu...terbaik tul..:P

    ReplyDelete