Honeymoon~Day 1

Flight ke sri lanka aku naik sri lankan airways, jam 9.20 am. yang kelakar nya, masa smpai klia, kaunter dah tutup. padanla lengang semacam. org yg jaga kaunter tu dh pegang handbag dah...nasib2..flight ke sana around 4-5 hours. aku tgk ticket, mati2 satu jam. rupa2nya flight smpai ikut waktu tempatan. nampak sgt jakun kan...dalam flight, aku layan cite tamil. syok gak. abis cite tamil, layan lagu....by the way, aku amik travel agent amar travel and tours. mereka yang arrangekan segala2nya.

Touch down, kami browse kedai2 yg ada kat airport. wah...terjumpa zam gem. kat airport malaysia pn ada, di satelit building sebelah habib jewels. after immigration, byk kedai2 kat luar. dan kebanyakan kedai jual mesin basuh, tv, and barang elektrik. aku bantai gelak..nak amik gambar pn tak smpai ati..keji gilerkan aku. husband aku ckp, mereka masih beranggapan bahawa barang2 eletrik tu bukan satu keperluan, tp kehendak..makanya hanya org kaya je yg mampu beli barang2 kehendak nie...terkedu aku sebentar.. nasihat dari husband aku, kalo kita rasa mewah, ada org lagi mewah dari kita, kalo kita rasa teruk, ada org lagi teruk dari kita. ape yang penting, sentiasa bersyukur. terasa mcm husband aku jadi pakar motivasi la plak.

Keluar je, Madusha, tourist guide (tg) aku dah menunggu. Untuk hari ini, aktiviti kami akan bermula dengan Dinner. So kami terus ke Hotel Ramada. On way ke hotel, tg aku promote p ke kandy. Dia kata Colombo adalah bandar komersil & tak byk sentimental value. Most european akan ke kandy dan Srigiria and stay atleast 5 days utk cover 2 tempat ni. So nak ke kandy kene topup USD75, tp kami bargain, dapat la USD65 per person.

Antara tempat yang kami lawat sebelum dinner time :-

1. Tempat ibadat :- uniknya di tempat ni ada stupa sebelah kuil sebelah masjid berhadapan sekolah arab. Dan depan kuil adalah rumah org islam. mcmne aku blh tau, sbb ada tulis MasyaAllah dan syahadah (tulisan arab)

2. Bandaranaike Memorial International Conference Hall. Tp aku tak masuk sbb tgh renovate.

3. Independence Memorial Hall

4. Dinner at Kinjou

5. ZZzzzzzzzzzz

No comments:

Post a Comment