Majlis Pertunangan Pak Ngah Tasneem

Ahad, 10 Februari 2013, adik aku telah selamat bertunang dgn pilihan hatinya orang sabah. Tp kami tak ke Sabah bah. Kami ke Pasir gudang je. Majlis pertunangan dibuat di rumah akak tunang adik aku. Alkisahnya, ni la perempuan yang melekat kat hati mak aku dan hati adik aku. Sebelum ni, mcm2 perempuan dia bwk jumpe mak aku, tp semuanya kene reject. Alhamdullilah, walaupun adik aku ni jenis terejal (dengil&keras kepala) tp bab2 ni, dia blh dgr ckp mak aku. InsyaAllah, tahun depan aku bakal dapat adik ipar. Walaupun ujan lebat, tp semuanya berjalan lancar. Makanan, tak hengat. Ayam masak merah, ayam goreng, ayam kuah kunyit, sambal goreng, burasak (makanan bugis), nasi. Tak teringat aku semuanya. Dessert pn dah 3-4 jenis. Tak larat nak merasa.

Tema Biru-Putih dari pihak lelaki. Kek dibuat oleh aku sendiri. Tetapi tak berapa kemas sgt la hiasannya. boleh cuba lagi. Kek Red velvet.

Hantaran pihak perempuan, Merah-Hitam. 8 dulang berbalas 10

Sebahagian keluarga kami. Abah, Husband aku, Mak, tasneem, dila, sue, adik, aku.

Tasneem sekarang apepun suka masuk benda dalam mulut. Termasuk kaki dia sendiri. Tak reti dok diam kat umah orang. Part yang best anak aku ni, walaupun hujan, dia tetap panas dan nak berekon. Jawabnya aku tak masuk rumah. Dok kat depan je melayan dia. menyusu, masuk kete, bukak ekon. 

Mak dan Anak. Sebelum bertolak. Orang blm siap lagi mulut dia dh bising. So papa dia umpan round 1 pulau.

Adik aku aka pakngah tasneem dgn tunangnya. Keluarga Sue ni pn baik dan peramah. Mak aku selamba okay mintak plastik nak bungkus burasak. Selamba tak? Korang mampu? Kesudahannya bukan dapat buraksak je, dgn kuih kek coklat, talam santan, siap derang bagi bekas lagi. Derang ckp, nnt pulang bagi ayam golek. Mak aku ckp, okey, nanti acik bli ayam nnt golek2.

See budak kecik ni. kat luar tu hujan, dia sibuk nak berekon. Ni mama dia pakai kan dress sleeveless. Kalo tak, tak tau la mcmne ngamuknya dia.

No comments:

Post a Comment